بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام

Best time post in instagram
مطابق با گفته‌های اینستاگرام، ترتیب نمایش مطالب برای کاربران بر اساس (1) احتمال میزان علاقه کاربران به مطالب (2) میزان ارتباط مطالب با پیج هایی که آن‌ها دنبال می‌کنند (3) زمان انتشار مطالب تعیین می‌شود.

برای پست گذاشتن در بهترین زمان ابتدا نگاهی به دو عامل مهم که آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد می‌اندازیم.

دموگرافی فالورهای هدف شما
بزرگ‌سالان که به‌طورمعمول از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر کار می‌کنند احتمالاً به اینستاگرام در صبح سر می‌زنند، درحالی‌که دانشجویانی که تا دیروقت بیدار می‌مانند ممکن است در ساعات شب فعال باشند.
شناختن مخاطبان هدفتان می‌تواند گام اول در تعیین این موضوع باشد که چه زمانی آن‌ها اینستاگرام خود را چک می‌کنند.

منطقه زمانی مختلف
اگر شما فالورهایی با مخاطبانی از سراسر جهان دارید و مطالب را در ساعات خاصی از روز ارسال می‌کنید ممکن است نتیجه‌ای یکسانی نسبت به حالتی که فالورهای شما در یک منطقه خاص زندگی می‌کنند به دست نیاورید. برای مثال اگر بیشتر فالورها از آمریکای شمالی هستند که در منطقه زمانی  Pacific (PST), Mountain (MST), Central (CST), and Eastern (EST) زندگی می‌کنند، شما می‌توانید مطالب خود را در حدود ساعت 7 صبح تا حدود ساعت 9 شب ارسال کنید؛ اما اگر فالورهای شما از تمام دنیا هستند، زمان پست گذاری زیاد مهم نخواهد بود.

الگوهای تعاملی که شما شناختید
زمانی که پستی را در زمانی از روز می‌گذارید، با دقت زیاد به رفتار کاربرانتان توجه کنید. مهم نیست که تحقیقات چه می‌گوید یا کارشناسان در مورد زمان و روز مطلوب ارسال مطالب چه می‌گویند. چیزی که مهم است رفتار فالورهای شما است.

اما اگر بخواهید به یک نتیجه و جمع بندی کلی در رابطه با بهترین زمان پست گذاری در اینستاگرام دست یابید:
یادتان باشد هر زمانی که میلتان کشید بهترین ساعت برای پست گذاشتن در اینستاگرام نیست! برای انتخاب زمان انتشار پست های خود در اینستاگرام باید به این که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، موضوع صفحه و پست شما چیست، از انتشار پست خود چه هدفی دارید و… توجه کنید.

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام
بازه‌های زمانی که ارزش امتحان کردن دارند :
باوجود همه این یافته‌های مختلف، شما نمی‌دانید که دقیقاً چه‌کاری انجام دهید و بهترین زمان برای شروع و پیگیری نتیجه چه زمانی است. دوباره تأکید می‌کنم که همه‌چیز بستگی به مخاطبان موردنظرتان و دلیل ارتباط با مخاطبانتان دارد.
شما می‌توانید زمان‌های زیر را برای شروع تست کنید.

صبح 7 تا 9: ساعت‌های صبح زمان خوبی برای پست گذاشتن هستند، زیرا زمانی است که همه از خواب بلند می‌شوند. همه مردم نمی‌توانند مقاومت کنند و موبایلشان را برای اینکه ببینند درزمانی که خواب بوده‌اند چه اتفاقی افتاده است چک نکنند. بعد از ساعت 9 صبح اندکی افت در تعامل پیدا می‌شود که به دلیل ساعت کاری یا ساعت مدرسه است.
ظهر 11 تا 14: وقت ناهار هم‌زمانی است که مردم کار را رها می‌کنند و آن‌ها اغلب به شبکه‌های اجتماعی خودسر می‌زنند.
عصر 17 تا 19: بعد از مدرسه و کار، مردم به استراحت می‌پردازند. ممکن است مردم به چک کردن گوشی‌هایشان زمانی که آن‌ها درراه برگشت به خانه هستند یا روبروی تلویزیون قبل از شام نشسته‌اند بپردازند. بهترین زمان ارسال پست حدود ساعت عصر 17 تا 19 شب است. حدود ساعت 18 درست زمانی است که بسیاری از مردم در حال برگشت به خانه و یا خوردن شام هستند.
دوشنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه: به نظر می‌رسد که در این روزها بالاترین تعامل طبق تحقیقات منابع بالا وجود دارد. پیگیری میزان لایک ها و کامنت ها که برای هرکدام از بازه زمانی را می‌گیرید بررسی کنید و بازه‌ها را مطابق با بازخوردی که به دست آوردید تغییر دهید.

1 دیدگاه دربارهٔ «بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *