طراحی انواع کارت ویزیت و کاتالوگ

OwjGraphic Graphic Design

طراحی کارت ویزیت ، کاتالوگ ، بروشور ، لوگو

طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت کارتی است که اطلاعات یک کسب و کار را در مورد یک شرکت یا یک فرد می دهد. لازم به ذکر است که این کارت ها لزوما برای کسب و کار ها نبوده و برای معرفی شخصی و شغلی یک یا چند شخص نیز می توان استفاده کرد. پس نیازی نیست که حتما فروشنده یا صاحب شرکت باشید. اگر به طور شخصی خدمات یا آموزشی را ارائه می دهید، به فکر طراحی کارت ویزیت خود باشید.

نمونه کارهای طراحی کارت ویزیت

چند راه برای اینکه هرچه زودتر کارت ویزیت خود را داشته باشید، پیش روی شما قرار دارد. اول اینکه از قالب های آماده و محیط های رایگان طراحی کارت ویزیت استفاده کنید و با جایگزین کردن اطلاعات خود در کسری از ثانیه به یک کارت ویزیت مناسب و به صرفه دسترسی پیدا کنید. دوم اینکه می توانید به مراکز خدمات طراحی و چاپ کارت ویزیت مراجعه کنید و با صرف هزینه های بیشتر، آنچه می خواهید را سفارش دهید. در حالت سوم نیز می توانید از خدمات طراحی آنلاین کارت ویزیت بهره ببرید و با پرداخت هزینه های بسیار مناسب، کارت ویزیت تخصصی و طراحی شده را تحویل بگیرید.

اهمیت و تاثیرگذاری کارت ویزیت بر کسب و کار شما

کارت ویزیت یک تابلو و شمای همراه از یک کسب و کار است. یک کارت ویزیت جذاب و زیبا می تواند تاثیر عمیقی بر مشتریان یا افراد مختلف جامعه داشته باشد. حتما بسیاری از افراد را دیده اید که چندین کارت ویزیت را همراه خود دارند. اگر شما دلیل این کار را از آنها جویا شوید به احتمال زیاد به علت زیبایی آن کارت ها این کار را انجام می دهند. به گونه ای دیگر می توان گفت که این جذابیت و زیبایی کارت است که روی آن فرد تاثیر گذاشته است و این نیز ناخودآگاه باعث می شود تا فرد به برند صاحب آن کارت دید مثبتی داشته باشد. در ضمن طراحی کارت ویزیت برای یک شرکت یا یک کار شخصی از ارکان اصلی برای رسمیت بخشی به آن ها است.

  • اعتباربخشی به کسب و کارهای مختلف
  • ماندگاری در زمان طولانی
  • معرف کسب و کار شما در هرجا که مشتری می رود
  • جذب مشتری های جدید
  • تبلیغات موثر برای رونق کسب و کار
  • ماندن در حافظه کوتاه مدت افراد

انواع کارت ویزیت

تقسیم بندی های متفاوتی را می توان برای طراحی کارت ویزیت در نظر گرفت. از نظر جنس و متریال، اندازه و ابعاد کارت و البته از نظر کاربرد و نوع کسب و کار نیز انواع کارت ویزیت ها را دسته بندی می کنند. بسته به نوع حرفه و بسته به سلیقه خود شما می توانید از جنس ها و اندازه های مختلف استفاده کنید. تفاوت این متریال ها در قیمت، کیفیت و ضخامت کارت است.

دسته بندی انواع کارت ویزیت بر اساس جنس

طراحی کارت ویزیت یک قسمت ماجرا و چاپ آن بر روی متریال های مختلف بحث دیگری است. البته این دو مرحله بی ربط به هم نیستند. از جمله جنس های مختلف کارت ویزیت می توان به کارت ویزیت لمینت برجسته اشاره کرد. این کارت ها را موضعی استخوانی نیز می نامند. دور این نوع کارت گرد است و جنس آن حالت صاف و شیکی دارد. از طرفی کارت های لمینت نیز طرفداران خاص خود را دارند. این نوع کارت ها استحکام بیشتری دارند و ماندگاری آنها نیز بالطبع بیشتر خواهد بود. از جمله انواع کارت های لمینت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارت ویزیت لمینت برجسته
  • کارت ویزیت لمینت مربعی
  • کارت ویزیت لمینت طلاکوب
  • کارت ویزیت لمینت مات
  • کارت ویزیت لمینت براق
  • کارت ویزیت لمینت مات موج
  • کارت ویزیت لمینت نقره کوب

کارت ویزیت آهنربایی یا مگنت نیز دیگر انتخاب پیش روی شماست. این کارت ها امکان ماندن بر روی سطوح را دارند که در دید باشند. بیشتر برای تاکسی تلفنی ها، رستوران ها و پیک ها به کار می روند. کارت ویزیت سوسماری، کارت ویزیت گلاسه روکش UV، کارت ویزیت کتان، کارت ویزیت شیشه ای و نیمه مات نیز از دیگر گزینه های پیش روی شما هستند. همانطور که دیدید تنوع زیادی در انتخاب جنس کارت ویزیت وجود دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در پارماتیک تماس بگیرید.

دسته بندی براساس اندازه کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت در متداول ترین حالت در ابعاد 55 در 84 میلیمتر انجام می شود. برای همین حالت پیش فرض صفحه طراحی کارت ویزیت را اکثرا روی 697 در 1038 پیکسل قرار می دهند. اما در کنار اینها می توانید مقداری خلاقیت به خرج دهید و از اندازه های مربعی یا شکل های دیگر از جمله کارت ویزیت دایره ای، هشت ضلعی و … نیز به فراخور کسب و کار بیزینس خود استفاده کنید.

دسته بندی انواع کارت ویزیت بر حسب نوع کسب و کار

آیا شما فروشنده هستید؟ آیا کسب و کار شما در حوزه خدمات است یا آموزش؟ آیا یک شرکت بزرگ هستید یا به صورت تکی و خودجوش در حل فعالیت هستید؟ تمام این موارد نیز در طراحی کارت ویزیت تاثیرگذار خواهد بود. از جمله دسته بندی برای کسب و کارهای مختلف می توان به طراحی کارت ویزیت معماری، طراحی کارت ویزیت شخصی، طراحی کارت ویزیت آموزشگاهی، طراحی کارت ویزیت خدماتی، طراحی کارت ویزیت فروشگاهی، طراحی کارت ویزیت تجاری و … اشاره کرد.
شما به دنبال کدام نوع طراحی کارت ویزیت حرفه ای هستید؟

کارت ویزیت شامل چه اطلاعاتی می شود؟

اصلا نباید ساده از کنار این مساله رد شوید. طراحی کارت ویزیت شما هر چقدر هم که شیک و دیزاین شده باشد، اما اطلاعات مفید و مناسب را به مشتری هایتان ندهد کمکی به کسب و کار خود نکرده اید. برای همین در کنار طراحی حرفه ای کارت ویزیت به حجم مناسب و خلاصه شده از اطلاعات در داخل کارت ویزیت دقت داشته باشید. در وارد کردن اطلاعات به داخل کارت ویزیت این را به یاد داشته باشید که شما باید مهمترین آنها را انتخاب کنید. هرچه کارت ویزیت شما ساده تر و خالی تر باشد، بیشتر به چشم می آید. اطلاعات وارد شده در طراحی کارت ویزیت باید شامل موارد زیر باشد:

  • نام برند و یا شرکت شما
  • لوگو و علامت (چنانچه دارید)
  • خلاصه ای بسیار مفید از کسب و کار و خدماتی که ارائه می دهید
  • آدرس شرکت یا محل کارتان
  • شماره تلفن برای تماس
  • آدرس دقیق برای مراجعه حضوری

اینها اطلاعات ضروری در یک کارت ویزیت حرفه ای هستند. حال شما می توانید در کنار اینها، نام و نام خانوادگی خود، آدرس ایمیل و یا … را نیز وارد کنید. اما باید حواستان باشد که اطلاعات غیرضروری باعث به حاشیه رفتن اطلاعات ضروری نشوند. برای همین طراحان ما در پارماتیک متناسب با سلیقه و نیازمندی شما کار طراحی کارت ویزیت را آغاز می کنند.

کارت ویزیت خود را چگونه انتخاب کنم؟

یکی از مهمترین مرحله ها، مرحله انتخاب نهایی شما است. اگر نوع کارت ویزیت خود را به درستی انتخاب نکنید، در کوتاه مدت مجبور به تغییر یا تعویض آن خواهید شد. برای همین به نکات مهم در هنگام سفارش و طراحی کارت ویزیت دقت داشته باشید. قدم های زیر را در هنگام انتخاب کارت ویزیت در نظر داشته باشید:

  • آیا کارت ویزیت من با حرفه ای که دارم همخوانی دارد؟
  • آیا کسی که به من مراجعه نکرده و من را نمی شناسد، می تواند نوع خدمات من را تشخیص دهد؟
  • آیا افراد به راحتی می توانند با من ارتباط بگیرند و آدرس من را پیدا کنند؟
  • آیا کارت ویزیت من نگاه مشتری ها را به خود جذب می کند؟
  • آیا با دیگر طراحی کارت ویزیت ها تفاوت خاصی دارد؟
  • تا چه اندازه طراح کارت ویزیت پشتیبانی بعد از تحویل دارد؟
  • آیا جنس و متریال کارت ویزیت من ماندگاری دارد، یعنی امکان دارد سال بعد نیز همانطور سالم و شیک به نظر برسد؟

مهمترین نکات در طراحی کارت ویزیت

ویژگی های یک کارت ویزیت موفق چیست؟ اگر بخواهیم بخش های مختلف کارت ویزیت را به دو بخش تقسیم کنیم شامل فضای پر و فضای خالی خواهد بود. فضای خالی در نشان دادن فضای پر نقش بسیار پر رنگی دارد. این همان دغدغه و نقطه عطف کار طراحان حرفه ای کارت ویزیت است. پس از داشتن کارت ویزیت شلوغ به شدت اجتناب کنید. اگر بخواهیم نکات مهم در طراحی کارت ویزیت را به طور خلاصه مطرح کنیم، موارد زیر را در بر خواهد گرفت:

  • یک منطقه و محدوده مشخص برای اطلاعات حروفی داشته باشید. حداقل سه میلیمتر نوشته های شما باید از لبه فاصله داشته باشد. گوشه ها مهم هستند، شاید پخ دادن آنها به زیبایی طراحی کارت ویزیت بیفزاید.
  • به این فکر کنید که اگر به هر دلیل گوشه های کارت ویزیت شما پاره شد یا نصف شد، باز اطلاعات مهم را حفظ کرده باشید.
  • انتخاب رنگ پس زمینه و پیش زمینه بسیار مهم است. این را طراح کارت ویزیت حرفه ای به خوبی می تواند برای شما حل کند. از انتخاب رنگ هایی که چشم را می زنند و یا به هم بی ارتباط هستند، خودداری کنید. در این راستا می توانید از رنگ های خنثی، رنگ های مکمل و یا به صورت دو رنگ کار کنید. اگر لوگویی دارید، رنگ های لوگوی شما می تواند در طراحی کارت ویزیت نیز به کار بروند.
  • فونت نوشته ها و اطلاعات داخل کارت ویزیت را چک کنید. از فونت های خوانا و اندازه های مناسب استفاده کنید. مشتریت ها وقت زیادی برای حدس زدن آنچه شما نوشته اند، صرف نخواهند کرد.
  • مرحله مهم دیگری که باید حتما به آن توجه داشته باشید، مرحله چاپ و مونتاژ کارت ویزیت است. بهترین طرح ها اگر با چاپ نامناسب و بی کیفیت مواجه شوند، سَقَط خواهند شد. البته با توجه به ابعاد کوچک کارت ویزیت امکان پایین آمدن کیفیت وجود ندارد. اما نوع کاغذ و متریالی که چاپ روی آن صورت می گیرد مهم است.
    بهتر است که فرمت ذخیره شده یا همان فایل طراحی کارت ویزیت خود را داشته باشید تا به راحتی بتوانید ویرایش ها واصلاحات و تغییرات لازم را در آن ایجاد کنید.