چرا باید JavaScript را یاد گرفت ؟

از دید برخی بنچمارک‌ها، محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی دنیا است؛ این زبان بر روی پلتفرم‌ها و دستگاه‌های زیادی قابل استفاده است و همچنین برای برنامه‌نویسی گجت‌های مرتبط با IoT یا Blockchain هم می‌توان از آن استفاده کرد.

علاوه بر این، زمینه‌های کاری و موقعیت‌های شغلی فراوانی برای برنامه‌نویسان جاوااسکریپت وجود دارد و این در حالی است که یادگیری آن هم خیلی سخت نیست.

-جاوا اسکریپت حضور بسیار پررنگی در انواع مرورگرهای مک و ویندوز و سایر سیستم عامل ها دارد جاوا اسکریپت پراستفاده‌ترین زبان در محیط وب است؛

این بدین معنا است که توسط تمامی مرورگرهای مدرن پشتیبانی می‌شود و به همین دلیل هم شما به راحتی و بدون نیاز به ادیتورهای پیشرفته و تنظیمات محیط توسعهٔ نرم‌افزار، می‌توانید هرچه می‌خواهید بنویسید و لایبرری‌های مختلفی دانلود کنید و آن‌ها را امتحان کنید تا بهترین‌شان را پیدا کنید (شاید این مورد را بتوان یکی از مهم‌ترین دلایل برای یادگیری جاوااسکریپت در نظر گرفت).

– محبوبترین زبان برنامه‌نویسی دنیاست این زبان، محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی در جهان است و بیشتر دولوپرها با آن آشنایی دارند (حتی آن‌هایی که زبان اصلی‌شان JS نیست، یک آشنایی نسبی با این زبان دارند). دلیل این موضوع این است در زمانی که مرورگرها محبوبیت امروز خود را نداشتند، جاوااسکریپت جای پای خود را در توسعۀ مرورگرها محکم کرد.

ردپای جاوااسکریپت در همه جا کاربرد این زبان آن‌قدر گسترده است که می‌توان در تلویزیون‌های هوشمند، ساخت موسیقی، ساخت اپلیکیشن‌های مالتی‌پلتفرم، تولید آثار هنری مدرن، اینترنت اشیاء و به طور کلی با استفاده از اکوسیستم Node.js در وب، هرچیزی را نوشت. همۀ این‌ها دلایلی برای یادگیری جاوااسکریپت هستند.

– یادگیری آن آسان و روان است خیلی از دولوپرها که برنامه‌های موفقی با جاوااسکریپت نوشته‌اند، بعد از گذشت چندین سال ادعا کرده‌اند که حتی ساده‌ترین و پایه‌ای‌ترین اصول کدنویسی جاوااسکریپت را بلد نبودند! این موضوع در گذشته برای توسعه‌دهندگان مشکلی به‌وجود نمی‌آورد و آن‌ها با وجود عدم تسلط به این زبان، اقدام به کدنویسی می‌کردند اما امروزه یادگیری و تسلط بر این زبان یکی از ملزومات کدنویسی است. هروقت هم که نیاز به کمک و راهنمایی داشتید، می‌توانید به وب‌سایت‌هایی مانند Stack OverFlow و چت‌روم‌های IRC مراجعه کنید. این‌ را نیز فراموش نکنید که سخت‌ترین گام در یادگیری یک موضوع جدید، گام اول است!

-فراوانی مشاغل مربوط به کدنویسی جاوااسکریپت به این دلیل که جاوااسکریپت یکی از پرطرفدارترین موضوعات حوزۀ تکنولوژی است و در حال حاضر نیاز روزافزون بازار کار به این زبان احساس می‌گردد، فضای کاری خوبی برای توسعه‌دهندگان جاوااسکریپت به‌وجود آمده است. در تأیید این گزاره بایستی گفت که امروزه با حضور لایبرری‌های موفقی همچون ریئکت و محبوبت روزافزون آن، محیط کدنویسی بک‌اند نود‌جی‌اس، توسعهٔ هیبریدی اپ‌های موبایل و بسیار مسئلهٔ دیگر، JavaScript به زبان قابل‌اتکایی برای دولوپرها مبدل گردیده است.

– خلق جلوه‌های بصری حتماً تا به‌ حال وب‌سایت‌هایی را دیده‌اید که تصاویر متحرک و انیمیشنی زیبایی را در خود جای داده‌اند. این انیمیشن‌ها با استفاده از مجموعه کدهای استاندارد جاوااسکریپت که برای ساخت انیمیشن و کارهای گرافیکی و اجرایی در نظر گرفته شده‌اند طراحی شده و به اجرا درآمده‌اند. باتوجه به اینکه به منظور ایجاد یک تجربهٔ کاربری بهتر وب‌مسترها بیش از پیش به فرانت‌اند وب‌سایت‌ها اهمیت می‌دهند، روزبه‌روز نیاز به برنامه‌نویسان جاوااسکریپت نیز بیشتر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *